P A N A R O K
UMETNIŠKA DELA ROBERTA IN MONIKE PODPEČAN
O avtorju
Rojen je leta 1967 v Celju. Kot ljubiteljski slikar je aktivneje začel slikati leta 2000. Od leta 2002 do 2017 je bil član Društva likovnikov Ljubljana, od leta 2012 mednarodne organizacije Union Scipt in od leta 2015 do 2019 Društva DLU Rifnik Šentjur. Tri leta je deloval v galeriji Sodobne umetnosti v Celju pod mentorstvom akademskega slikarja Djemala Djokovića. Robert ustvarja v različnih tehnikah, od svinčnika, pastela, akvarela, akrila do olja. Motivi so različni, v zadnjem času izstopajo krajine, športni motivi in portreti.
Na eni od njegovih razstav je likovna kritičarka mag. Ivanka Zajc Cizelj dejala: »Slikar nam govori z neposredno prepoznavnimi motivi, ki so enostavni in jasno prepoznavni. Stil je svoboden, topel, poslušen slikarjevi duši in prilagojen zadanemu cilju«.
Robert je do sedaj imel 20 samostojnih razstav in preko 30 skupinskih, sodeloval pa je tudi na več likovnih kolonijah in ex-temporah. Njegova dela so našla nove lastnike širom sveta/so bila razstavljena (Avstrija, Nemčija, Francija, Češka, Hrvaška, Srbija, Velika Britanija, ZDA, Indija, Dubai, Kitajska, Rusija...).
Avtor se posveča, poleg krajini in veduti, tudi drugim likovnim motivikam v najrazličnejših slikarskih in risarskih tehnikah, navezujoč slogovno na romantična, realistična in impresionistična izročila. Treba je poudariti, da upošteva perspektivična pravila tako plastičnega (realističnega) kot slikovitega (naturalističnega) sloga, posredujoč posledično izrazito globinsko iluzijo ob hkratnem odražanju pravilnih slikovnih proporcev. Robert je motivsko in tehnološko raznovrsten, pri čemer so njegovi akrilni potreti in nasploh človeške ali živalske figuralne kompozicije (napr. grafitna risba baletke, pastelni rotvajler ali njegov bernski planšar ipd.) ustvarjeni v plastično realističnem slogu ob poudarjeni tridimenzionalnosti, medtem ko posredujejo njegove krajine v akrilni tehniki na platnu, zaradi dokaj razredčenih barv, malodane akvarelni vtis. Slednje ne preseneča, saj se Robert enakovredno ukvarja tudi z akvarelno tehniko. Tukaj je treba omeniti dihotomijo med hkratnim slikarskim in risarskim izrazom, posredujoč likovni celoti nekoliko arhaični vtis z odmevi romantike, kot na primer v panoramskih upodobitvah Blejskega jezera, Velike Planine, Pirana in prizorov iz Toskane, z uporabo specifičnih atmosferskih pogojev za dosego blago dramatičnih razpoloženjskih učinkov. Popolnoma izven omenjenih slogovnih okvirov pa spada portret slovenskega plavalca v akciji Petra Mankoča, ki je zaporedoma osvojil devet evropskih naslovov na 100 metrov, kar ni uspelo še nikomur poprej, Robert pa je s pomočjo polivanja barve in faznega premika, kot pri grafiki, ali premaknjeni fokus pri fotografiji, na slikovit način izrazil vso napetost in dinamiko prvaka med tekmovanjem.
Mario Berdič, likovni kritik, Maribor, oktober 2017